A nagy dilemma: elektromos vagy benzines autóm legyen?

Magyarországon mindenki fociszakértő.
Ennek ellenére horribilis pénzeket költenek a focira, a konklúziót rád bízom. Azt már kevesebben tudják, hogy ennek a sportágnak az életben tartása létkérdés, hiszen minden nemzetnek szüksége van egy olyan "játszótérre", ahol az indulatait levezetheti, kiengedheti a fáradt gőzt.
Sokáig azt vallották, hogy a foci tökéletes ellenszere a háborúknak, ám ez az ideológia mára már csődöt mondott.

Mindig kell az embereknek egy-egy olyan téma, ahol szakérthetnek, ahol ütköztethetik a véleményeiket.
Az elektromos vagy benzines autó a jobb választás kérdése is pontosan ilyen.

Ismét egy olyan téma, ahol két részre szakad az ország, és a táborok egyre hevesebben reagálnak egymás véleményeire.
Rengeteg összetevője van annak, hogy valaki optimális döntést hozhasson ebben a kérdés körben.

Nézzük a főbb kérdéseket, a teljesség igénye nélkül:

Férfi, vagy nő használja?
Milyen életvitele van?
Hol használja az autót?
Milyen távolságot autózik naponta?
Mennyire statikusak a napjai, azaz változnak-e a napok autózási távolságai?
Mekkora méretű autó az igénye?
Egyedül, vagy társaságban utazik?
Szükséges-e pakolnia?

Ha ezeket megválaszoltad, kapsz egy körülbelüli képet arról, hogy melyik technika lesz számodra az ideális választás. De nézzük a további érveket. Villanyautót nyilván akkor és olyat érdemes választani, ha zömében kiszolgálja a napi hatótávunkat az akkukapacitása. Amennyiben nem, és elfogy a hatótáv, hát ilyenkor van szükség a villámtöltésre, amiből a percdíjas erősen kerülendő. Ha viszont csak időnként van rá szükség, és kWh-alapon fizetünk, akkor nem lesz drága. Ugyanakkor tegyük hozzá, nemcsak pénzbe kerül, hanem időbe is, megeshet, hogy más is tölt, amikor odaérünk, és még nem is említettem azt, hogy ahány hálózat, annyiféle applikációra lesz szükségünk. Ami az élvezeti faktort jelenti, a mentteljesítmények szempontjából nem lehet okunk panaszra egyik formáció esetében sem. Akinek az adrenalin szintje nemcsak a gyorsulástól, hanem az autó hangjától is emelkedik, ott már lehetnek különbségek. Legyünk őszinték, a benzines és dízel modelleknél is gyakran használnak már hanggenerátort.

A személyes élményeimet is le kell írnom, hiszen tettem több elektromos modellel, és rengeteg benzines, dízel modellel is jó pár próbautat. Mivel nem sikerült "átszellemülnöm" elektromos autó használó üzemmódra, így a tudatlanok nyugalmával kezdtem használni a villanyautót. Meg is lett a böjtje. Hamar kiderült, hogy sokkal tervezettebb napirendre van szükség ehhez a járgányhoz, és nem igazán egyeztethető össze, egy hirtelen kitalált 500km-es utazási tervvel az autó kapacitása. Semmi gond, majd út közben töltjük. Igen ám, de ez is idő, így ha pontosan kell érkezned, és nem fér bele 30-40 percet tölteni egy kúton, akkor kuka. Nem kicsit lettem ideges. Nem az autó volt a hibás, hanem én voltam erre felkészületlen. Azt mondta a barátom, hogy a villanyautózás költséghatékony. Háááát. Valamennyivel olcsóbb, ebben nincs vita de.

Viszont.

Ha mennem kell, mennem kell. Megtankolom a benzines, vagy dízel autómat, és pááá. Ha kiürült, megöntöm 5 perc alatt, és folyt. köv. A gyorstöltőkkel töltögetve kb. ott vagy, mintha egy 5-6 literes fogyasztású benzines vagy dízel autót vezetnél. A villanyautózás annak éri meg a leginkább, aki tud otthonában, vagy a munkahelyén tölteni (ezzel jó esetben akár "ingyenes" is lehet a "tankolás"), de messze nem beszélném le azokat sem, akik csak közterületen tudnak. Nézd meg, találsz-e töltőt a jellemző parkolási helyeid közelében, ha pedig igen, lehetőség szerint válassz olyan akkukapacitású villanyautót, amit nem kell minden nap tölteni.

Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy míg az otthon töltési lehetőséggel rendelkezők számára gyakorlatilag kényelmesebb az otthoni töltés, mint a benzinkútra járás, a közterületi töltés legfeljebb akkor jelent kényelmet a tankoláshoz mérten, amikor kifogynak a naftából a töltőállomások. Ráadásul a villanyautó "felárát" is leginkább otthoni töltéssel van lehetőség behozni. Már amennyiben be kell egyáltalán hozni bármit is.

Összességében tehát, nálunk családon belül sem egységes az álláspont ebben a kérdésben, így nem vetek keresztet senkire, aki ragaszkodik a saját elveihez ebben a tekintetben. Vedd azt, amelyik izgat, amelyik boldoggá tesz, amelyik meghozza az elégedettséget az életedben. Vedd, amíg teheted, mert ahogyan a hírekben olvashatjuk, hamarosan eldöntik helyettünk ezt a kérdést is.

További felmerülő kérdéseid lennének a kölcsönzéssel, autóinkkal kapcsolatban? Hívj minket bizalommal!

Kapcsolat